Hola! Obrim una nova secció al vostre Blog, com m'haveu demanat molts de vosaltres vaig a pegar una ullada a tots aquells recursos que hi ha per la xarxa i aniré posant-los per aci...Això si! Hi ha una sèrie de normes que m'heu de prometre complir:
Abans de posar-se a treballar amb la tablet i/o ordinador....Caldrà que hages acabat tota la feina que tens programada per a avui.
Ajudar a casa.
Preguntar al pares i/o mares si podeu descarregar-se l'aplicació.
I molt important: NO JUGAR MES D'UN HORA! Recordeu que hi ha jocs molt divertits a casa que de vegades sen obliden que els tenim...NINES, PLAYMÒVILS, LEGO...
No deixes la comunicació amb els que t'envolten per fer aquestes activitats, un ratet aci...i altre amb la família...tot es pot dur endavant.
Esteu d'acord? Doncs.. Va la primera! Encetem secció!
Un dels jocs musicals més coneguts, sobretot en el món de les consoles, el Guitar Hero, i amb un funcionament similar disposes en Google Play de la app Beat MP3.
Amb aquest joc no solament podràs gaudir de la música que disposa, sinó que a més pots afegir cançons que tingues guardades, ja que la les analitza i les introdueix dins del joc.
Segueix els ritmes, podent triar el nombre de pistes i la dificultat, i gaudeix de la música com mai abans.
Ja hem vist a classe algunes de les notes de l'escala musical... Series capaç de passar la prova? Activitats per a reconèixer la posició de les notes musicals al pentagrama. AVANT!
Coneixes el..."Todavía más dificil!!!! " Doncs aquest és el moment! ET SENS CAPACITAT! AMUUUNT! CLICA L'ENLLAÇ!! Entra i publica ací el teu record. Aquest joc ens permet comprovar els nostres coneixements identificant els ritmes que se'ns proposen amb la seua notació musical.
ÀNIMS!!! Il.lustracions realitzades per : Rosanna Crespo
Sabries identificar els ritmes que et presenta el joc? Entra i publica ací el teu record. Aquest joc ens permet comprovar els nostres coneixements identificant els ritmes que se'ns proposen amb la seua notació musical.
Dins del mètode manipulatiu de música (MANISOLFA) , els alumnes de tercer de Primària del Col.legi "San Juan y San Pablo" de IBI han estat treballant els instruments de l'orquestra.
Per a treballar d'una manera lúdica i manipulativa hem fabricat les nostres propies trompetes on hem presentat projectes de lo més interessants.
Pegueu una ullada a la nostra feina clicant el vídeo.
Els alumnes de Cinqué han estat treballant els origens de la música i han realitzat treballs molt interessants. pega una ullada al tema!
Informació per als alumnes: Recordeu contestar l'enquesta del final
ORIGENS
Al començament,l´home primitiu feia musica per a apaivagar les tempestes, o per demanar bona caça cantant o tocant els instruments que fabricaven amb els objectes que tenien a ma.
Corda: Arc (fabricat amb una branca i una corda)
Vent: caragols de mar, banyes,ossos buits.etc.
Percussió: troncs buits colpejats amb pals.
LA PREHISTÒRIA.
PER CARLOS TORRES, CAROLINA GUILLEM I NATALIA LEÓN.
MÓN ANTIC
Cap a l´any 4000 A.C coincidint amb els últimas anys de la prehistòria, apareixen les primeres civilitzacion.
Primer a Mesopotamia i després a Egipte.
EGIPTE
TREBALL REALITZAT PER CLAUDIA JUAN, MIGUEL MONZÓ, CARLA TORRALBA, CARLOS SERRANO I MARÍA VALERO.
Als seus palaus ja s'interpretava una música cantada i tocada de manera organitzada i amb instruments més elaborats.
A grècia es feia música als grans anfiteatres i a les cases. És ací on se li donava molta importància a la música, de fet tant els matemàtics com els metafísics hi van estar molt interessats.
PITÁGORES, va dividir els sons segons la grossària de les cordes proporcionana cada un un nombre.
A ROMA es va distingir per perfeccionar els instruments de vent-metall en els exèrcits.
LA MÚSICA ROMANA.
TREBALL DE ISITRO TARREGA, ALEJANDRO MARTÍNEZ I MATHIAS
EDAT MITJANA
Comença cap a l'any 400 .
La música religiosa evolucionava als monestirs i a les esglèsies, mentres que als pobles i als palaus i als castells es feia altre tipus de música, amb un caràcter no religiós, que es podia escoltar i ballar.
Destaquen els JOGLARS, que eren personatge de circ, no escribien les cançons ja que apenes sabíen música i anaben de poble en poble per a entretindre a la gent amb les seues històries i cançons de gesta, també destaquem els TROBADORS, senyors nobles dels castells, que eren més cultes i escrivien les seues propies cançons.
L'EDAT MITJANA
TREBALL REALITZAT PER MARA FENÀNDEZ, CANDELA, BLANCA I MARINA
GUIDO D'AREZZO
TREBALL REALITZAT PER CARLA, FERRAN, IZAN I ÍAN
Enhorabona! Una vegada més haveu fet una gran feina! No oblideu clicar l'enquesta de resum que hi ha que respondre. GRACIES.
INTRODUCCIÓ
Al segle XX hi va haver molts estils de música clàssica que es poden agrupar en dos grans blocs:
ELS TRADICIONALS, ELS TONALS que encara que anaven avançant conservaven la tonalitat i no trencaven amb la melodia. On hi va haver diversos estils,
NEOCLASSICISTES, Músics que es fixaven en la música del segle XVIII.
NACIONALISTES. Segueixen la línia musical dels nacionalistes romàntics del segle XIX, s'inspiraven en el folklore dels seus propis països.
POSTROMÀNTICS, Avancen tècnicament però segueixen sent fidels a la tonalitat i la música romàntica.
IMPRESIONISTES, Incorporen música oriental i es van basar en l'escala pentatònica.
MINIMALISTES. empren les mínimes notes per a fer una música que consistia en una breu melodia, o part d'aquesta que es repetia constantment, variant alguna. MÚSICS DESTACATS.
Claude Debussy
Igor Stravinsky
Manuel de Falla
Gustav Mahler
Dimitri Xostakovitx
ELS ATONALS, més revolucionaris que van abandonar la melodía i van experimentar amb nous sons i noves tècniques avantguardistes.
COL.LABORACIÓ DELS ALUMNES DE 6É A
Els alumnes de sisé hem estat treballant el segle xx a l'aula de música. Les seues característiques i els seus compositors. Per a fer un petit repàs de tot allò que hem treballat ho hem fet amb companyia de les noves tecnologíes. Hem estat fusant per la xarxa i amb diferents programes per a presentar uns treballs del més originals i divertits. Aci presentem els treballs:
LUA MIRÓN I SOFÍA FERRERO
IGOR STRAVINSKI.
CARLOS ORTEGA I IRENE GRAU
JOAQUIN RODRIGO
L'OCELL DE FOC. IGOR STRAVINSKI
JOAN GISGERT I SILVIA ALBERT
IGOR STRAVINSKI.
JORDI SERRANO I MANUEL GUILLEM
JOAQUIN RODRIGO
MARÍA GUILLEM I NACHO SERRANO
MANUEL DE FALLA
ALBA GARCÍA I MARIO BORNAY
JOAQUIN RODRIGO
ISMAEL VICEDO Y CAROLINA MARTÍNEZ
ESTEM D'ANIVERSARI!!!
Moltes felicitats!! El Concert d'Aranjuez cumplix 75 anys!
Punxa en la imatge per a sentir l'obra
Avui anem d'aniverssari, El gran compossitor Joaquin Rodrigo va composar el seu concert d'Aranjuez a la primavera del 1939 a París.
Aquest dictava al copista nota per nota (que abans les havia escrit en *braille), com si es dictara una novel·la d'1.000 pàgines lletra per lletra, amb les seues titlles i les seues comes, t'imagines?
Açò no acabava ací, perquè, una vegada que la composició estava plasmada en el pentagrama, li tocava el torn a la seua esposa. I ella, com recorda la seua filla, «es posava al piano» perquè ell corregira l'escrit pel copista.
El matrimoni va arribar a Espanya el 3 de setembre de 1939, quan van creuar la frontera, l'endemà passat de l'esclat de *la segona Guerra Mundial. Fixeu-set, si no hagueren creuat, la la dona de Joaquín ho haguera passat mal ja que era jueva, i vivien a Alemanya.
En un baulet , una espècie de caixa forta venia una mica més, l'obra que ho encastellaria, la partitura del «Concert d'Aranjuez».
Un concert que es va estrenar «en unes condicions molt precàries» el 9 de novembre de 1940, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona: «No hi havia orquestra que volguera tocar un concert amb guitarra i orquestra, perquè no s'havia escrit res igual fins a aquell moment.
Finalment, ho va fer l'Orquestra Filharmònica de Barcelona i 75 anys després sonarà per tot el món la composició d'aquest home que amb 90 anys encara recordava la «primera nota que va compondre».